ACADEMIC COMMITTEE

Coordinator:

3 members:

  • Dr. Jordi Malé Pegueroles
  • Dr. Cristina Solé Castells
  • Dr. Maria José Vilalta Escobar

1 PhD Student:

  • Mrs. Alba Castellano Aragonés

 

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DATOS DE INTERÉS

Número de plazas


Se ofrecen 18 plazas de nuevo ingreso.

 

Perfil de ingreso


Haber realizado un grado/licenciatura en:

  • Comunicación y Periodismo Audiovisuales
  • Estudios Ingleses
  • Filología Catalana y Estudios Occitanos
  • Filología Hispánica
  • Geografía
  • Historia
  • Historia del Arte y Gestión del Patrimonio Artístico
  • Doble Titulación: Grado en Geografía y Grado en Turismo
  • Doble Titulación: Grado en Lenguas Aplicadas y Traducción y Grado en Estudios Ingleses
  • Doble Titulación: Grado en Lenguas Aplicadas y Traducción y Grado en Filología Catalana y Estudios OccitanosDoble Titulación: Grado en Lenguas Aplicadas y Traducción y Grado en Filología Hispánica
  • Estudios Catalanes y Occitanos
  • Estudios Hispánicos: Lengua y Literatura:
  • Geografía y Ordenación del Territorio
  • Historia
  • Historia del Arte
  • Arquitectura
  • Turismo

Haber cursado alguno de los siguientes Másteres oficiales:

  • Máster en Agentes de Igualdad de Oportunidades para las Mujeres
  • Máster en Desarrollo y Cooperación Internacional
  • Máster en Enseñanza de Español-Catalán Inmigrantes
  • Máster en Lenguas Aplicadas
  • Máster en Patrimonio Cultural y Desarrollo Local
  • Máster de Creación de Empresas Audiovisuales y Fusión Televisión-Internet. Pendiente de aprobación.
  • Máster en Identidad Europea Medieval. Pendiente d’aprobación.
  • Máster de Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas
  • Máster interuniversitario en Culturas y desarrollo en África
  • Máster interuniversitario en Juventud y Sociedad
  • Máster en Estudios de género y Gestión de políticas de igualdad
  • Máster en Gestión de Áreas de Montaña

Estas vías de entrada no son exclusivas. Se considerarán también otros grados y másteres de orientación hacia los ámbitos recogidos en el programa provenientes de la UdL o de otras universidades españolas y extranjeras. En estos casos, se podrá exigir la realización de complementos de formación que serán definidos por la Comisión académica del programa en cada caso específico.

 

Criterios de selección


La Comisión Académica del programa será la encargada de realizar la admisión y selección de los alumnos. En el caso de que la demanda del programa supere el número de plazas máximo ofertado, los criterios de selección en que se basará la comisión académica serán los siguientes:

  1. Estar en posesión del título de máster con las características indicadas en el perfil de ingreso (hasta 5 puntos).
  2. Expediente académico global del título que de acceso al programa (hasta 3 puntos).
  3. Experiencia profesional en ámbitos relacionados con el programa (hasta 1 punto).
  4. Otros méritos (premio fin de carrera, publicaciones, otras titulaciones, etc.) (hasta 1 punto)

 

Complementos de formación


Los estudiantes que accedan al doctorado con titulación de máster con perfil investigador accederán al programa sin complementos de formación. Los que accedan con un máster sin dicho perfil completarán su formación con las actividades formativas que determine su director de tesis y su tutor con la conformidad de la Comisión Académica del programa.

 

Dosier de Indicadores del Programa


Dosier de Indicadores de este Programa de Doctorado (según los indicadores de la Guía de Acreditación de AQU Catalunya)

 

  Competences

Basic competences

- Systematic understanding of a field of study and mastery of the abilities and research methods related to this field.

- Ability to conceive, design or create, implement and adopt a substantial process of research or creation.

- Ability to contribute to the expansion of the frontiers of knowledge through an original search.

- Ability to perform critical analysis and evaluation and synthesis of new and complex ideas.

- Ability to communicate with the academic and scientific community and society in general about their fields of knowledge in the ways and languages commonly used in their international scientific community.

- Ability to promote, in academic and professional contexts, scientific, technological, social, artistic or cultural advances within a knowledge-based society.

Capabilities and personal skills

- Develop in contexts where there is little specific information. 

- Find the key questions that need to be answered to solve a complex problem.

- Design, create, develop and undertake new and innovative projects in their area of knowledge.

- Work both in a team and autonomously in an international or multidisciplinary context.

- Integrate knowledge, face complexity and make judgments with limited information.

- Criticism and intellectual defense of solutions.

Other competencies

Without specific competitions by request of the evaluators.

  Training Activities

Nº horas: 20

Tipología y contenido: El número 20 horas es un mínimo.

Se exige un mínimo de 100 horas de actividades formativas en las cuales haya como mínimo dos tipos de actividades, según acuerdo de la Escuela de Doctorado, de 7 de febrero de 2019. Según el curso, incluiría formación teórica y científica, metodológica o aplicada. Se recomienda a las tutorías/direcciones de tesis que promuevan la asistencia a todos los cursos que sean necesarios para la formación que facilite el adecuado desarrollo de las memorias de doctorado.

Carácter: El alumnado elige las actividades ofrecidas por el Servei de Biblioteques i Documentació y el Centre de Formació del Professorat. Además, la comisión puede convalidar aquellos cursos realizados en otras universidades o centro de investigación siempre que tengan relación con el tema o la metodología de la tesis.

Modalidad de enseñanza: Según la actividad puede ser presencial, semipresencial o virtual.

Planificación temporal: Se va comunicando por parte de los servicios correspondientes. Es un sistema no rígido que permite incorporar actividades realizadas en otras universidades o centros de investigación, previa petición de convalidación. Se amplía y mejora la propuesta inicial de este programa.

El alumnado a tiempo completo deberá realizarlos durante los dos primeros cursos y el alumnado a tiempo parcial durante los tres primeros cursos.

Competencias:

  • CB11 Comprensión sistemática de un campo de estudio y dominio de las habilidades y métodos de investigación relacionados con dicho campo.
  • CA01Desenvolverse en contextos en los que hay poca información específica.

Recursos humanos y materiales: Recursos suficientes ofrecidos por la propia universidad.

Procedimiento de evaluación y control: El investigador en formación deberá incluir en el documento de actividades de doctorado (DAD) el listado de todas las actividades realizadas en grupos de investigación a las que haya ido asistiendo en cada curso académico. Además, debe especificar en el DAD: fecha, título y adjuntar el certificado acreditativo de su participación.

Esto será evaluado por la Comisión Académica del programa que elaborará un informe de evaluación del doctorando

Movilidad: Esta actividad no requiere necesariamente movilidad.

No obstante, es posible que los cursos de formación transversal se lleven a cabo en otros centros. Por ello, se reconocerán las actividades realizadas y controladas en otras Instituciones de Enseñanza Superior o de Investigación reconocidas.

Nº horas: 20

Descripción: El número 20 horas es un mínimo para quienes elijan esta opción.

Pueden ser un número importante según la integración que el alumnado tenga en los equipos de investigación.

Tipología: Según la actividad, incluiría formación teórica y científica, metodológica o aplicada. Y lo más importante el desarrollo del trabajo en equipo en el marco de los proyectos vigentes del grupo al que se ha incorporado el/la doctorando/a.

Contenido: Reuniones, seminarios, presentaciones de resultados, discusión de artículos.

Carácter: A pesar de que la Escuela de Doctorado exige dos tipologías de Actividades Formativas y, por tanto, ésta no tiene carácter obligatorio, es de sentido común que el alumnado participe en el equipo que le acoge y, por tanto, figurarán un número de horas en este tipo de actividad.

Las estancias fuera de la Universidad de Lleida de duración diversa son recomendables.

Modalidad de enseñanza: Presencial/Semipresencial/virtual

Planificación temporal: La vinculación con el grupo de investigación al que pertenece el director se da desde el primer momento. Se planificará según el curso. El alumnado de primer curso participará en actividades relacionadas con el objetivo de la elaboración del Plan de Investigación.

Los de otros cursos tenderán también a ampliar el ámbito de relación para realizar contactos –aprovechando la asistencia a congresos- o estancias de duración diferente según los recursos que pueda captar de las convocatorias de las instituciones públicas, privadas o de la propia universidad. En este sentido nuestro programa tiene una convocatoria de ayudas para la presentación de comunicaciones a congresos, como veremos en la tipología siguiente.

Competencias:

  • CB11 Comprensión sistemática de un campo de estudio y dominio de las habilidades y métodos de investigación relacionados con dicho campo.
  • CB12 Capacidad de concebir, diseñar o crear, poner en práctica y adoptar un proceso sustancial de investigación o creación.
  • CB13 Capacidad para contribuir a la ampliación de las fronteras del conocimiento a través de una investigación original.
  • CB14 Capacidad de realizar un análisis crítico y de evaluación y síntesis de ideas nuevas y complejas.
  • CA02 Encontrar las preguntas claves que hay que responder para resolver un problema complejo.
  • CA03 Diseñar, crear, desarrollar y emprender proyectos novedosos e innovadores en su ámbito de conocimiento.
  • CA04 Trabajar tanto en equipo como de manera autónoma en un contexto internacional o multidisciplinar.

Formación teórica y práctica; trabajo en equipo.

Recursos humanos y materiales: En principio, los de la propia universidad. Y la convocatoria de becas comentada.

Procedimiento de evaluación y control: El investigador en formación deberá incluir en el documento de actividades de doctorado (DAD) el listado de todas las actividades realizadas en grupos de investigación a las que haya ido asistiendo en cada curso académico. Además, debe especificar en el DAD: fecha, título y adjuntar el certificado acreditativo de su participación.

Esto será evaluado por la Comisión Académica del programa que elaborará un informe de evaluación del doctorando.

Movilidad: Esta actividad contempla la movilidad del doctorando al lugar de celebración de los encuentros. Supondrá una experiencia formativa, tanto de aprendizaje como respecto al ejercicio de intercambio de conocimiento y experiencias con otros investigadores en formación y experimentados.

Nº horas: 30

Descripción: Presentación de comunicaciones a congresos.

El número 30 horas es un mínimo para quienes elijan esta opción.

Tipología:

  • Formación metodológica (método científico, experimental, estadística, análisis cualitativo, etc.).
  • Difusión de la investigación.

Contenido: Difusión de la investigación del/de la doctorando/a.

Carácter: Optativo.

Modalidad de enseñanza: Presencial/Semipresencial.

Planificación temporal: Según el avance de la investigación. El alumnado a tiempo completo deberá realizarla durante el curso segundo y tercero; y el alumnado a tiempo parcial durante los cursos cuarto y quinto.

Nuestro programa ya ha realizado en tres ocasiones (cursos 2015-2016, 2016-2017 i 2017-2018) la actividad obligatoria de presentación de los resultados de la tesis en de 3 a 5 minutos, cuando se ha acabado segundo curso. La actividad se ha desarrollado hacia mediados de octubre por parte del alumnado que comienza tercero. Generalmente se ha desdoblado en dos ámbitos, filología e historia, geografía, ...

Competencias:

  • CB15 Capacidad de comunicación con la comunidad académica y científica y con la sociedad en general acerca de sus ámbitos de conocimiento en los modos e idiomas de uso habitual en su comunidad científica internacional.
  • CB16 Capacidad de fomentar, en contextos académicos y profesionales, el avance científico, tecnológico, social, artístico o cultural dentro de una sociedad basada en el conocimiento.
  • CA05 Integrar conocimientos, enfrentarse a la complejidad y formular juicios con información limitada.
  • CA06 La crítica y defensa intelectual de soluciones.

Fundamentalmente el desarrollo de la capacidad de exposición estructurada de los resultados de la investigación de la tesis doctoral.
Recursos humanos y materiales: Los propios del equipo de investigación. Para facilitar la presentación de comunicaciones, en los dos últimos cursos se ha realizado una convocatoria de becas utilizando recursos del propio programa de doctorado.

Procedimiento de evaluación y control: El investigador en formación deberá incluir en el documento de actividades de doctorado (DAD) el listado de todas las actividades realizadas en grupos de investigación a las que haya ido asistiendo en cada curso académico. Además, debe especificar en el DAD: fecha, título y adjuntar el certificado acreditativo de su participación.

Esto será evaluado por la Comisión Académica del programa que elaborará un informe de evaluación del doctorando

A razón de 30 horas si se trata de un congreso de ámbito estatal y 40 horas si es internacional.

Movilidad: Esta actividad contempla la movilidad del doctorando al lugar de celebración de los encuentros.

Nº horas: 30

Descripción: El número 30 horas es un mínimo para quienes elijan esta opción.

Tipología:

  • Formación metodológica (método científico, experimental, estadística, análisis cualitativo, etc.).
  • Difusión de la investigación.

Contenido:

  • Principalmente la publicación de artículos científicos.
  • Difusión de la investigación.

Carácter: Optativo

Modalidad de enseñanza: Documentos escritos.

Planificación temporal: Según el avance de la investigación. El alumnado a tiempo completo deberá realizarla durante el curso segundo y tercero; y el alumnado a tiempo parcial durante los cursos cuarto y quinto.

Competencias:

  • CB15 Capacidad de comunicación con la comunidad académica y científica y con la sociedad en general acerca de sus ámbitos de conocimiento en los modos e idiomas de uso habitual en su comunidad científica internacional.
  • CB16 Capacidad de fomentar, en contextos académicos y profesionales, el avance científico, tecnológico, social, artístico o cultural dentro de una sociedad basada en el conocimiento
  • CA05 Integrar conocimientos, enfrentarse a la complejidad y formular juicios con información limitada.
  • CA06 La crítica y defensa intelectual de soluciones.

Fundamentalmente el desarrollo de la capacidad de exposición estructurada de los resultados de la investigación de la tesis doctoral, frente a la evaluación anónima como mínimo por pares.

Recursos humanos y materiales: Los propios del equipo de investigación.

Procedimiento de evaluación y control: El investigador en formación deberá incluir en el documento de actividades de doctorado (DAD) el listado de todas las actividades realizadas en grupos de investigación a las que haya ido asistiendo en cada curso académico. Además, debe especificar en el DAD: fecha, título y adjuntar el certificado acreditativo de su participación.
Esto será evaluado por la Comisión Académica del programa que elaborará un informe de evaluación del doctorando

Son las revistas las que evalúan los trabajos. Según el nivel de la revista, la comisión otorgará un número de horas a cada artículo publicado.

  Research Lines

Description: Analysis of reality and its representation using gender as a transdisciplinary analytical category that starts from the inequalities between men and women and refers to the traits and roles attributed to each sex in each historical moment and in each society. Gender relations are studied in different areas: literature, language, education, new technologies, media, urban planning and spatial planning, economy, history, etc.

Research Line Coordinator: Dr. Mª Ángeles Calero Fernández mariaangeles.calero@udl.cat

Academic Tutors:

Description: See specific description for each sub-line.

Research Line CoordinatorDr. Carme Bellet Sanfeliu  c.bellet@geosoc.udl.cat

Social and Economic Territorial Transformations

Description: Social and economic changes in nowadays society are closely related to land. This research line focusses on the study of different territorial scenarios of our present society within the framework of economic re-structuration and globalization. Hence, these territorial effects that are engendered in the behaviour of human activities will be analysed on divers eleves, from the local to the global.

Academic Tutors:

 

Land Use Planning,  Urbanization Processes and Urban Planning

Description: Analysis of the elements that configure territories, from the broadest areas to specific urban spaces and the policies herein applied. Urban space and territory are understood as a spatial expression of economic, social, cultural and ecological policies of society. The objectives are quite diverse and so, the following should be highlighted: Socio-economic development, improvement in the quality of life, responsible management of natural and heritage resources, environment protection, or the rational and responsible use of land.

Academic Tutor: Dr. Carme Bellet Sanfeliu  c.bellet@geosoc.udl.cat

 

Urban Policies, Development and Social Change

Description: This line of research explores urban policies related to the main aspects that condition the society wherein they are applied, especially in aspects such as economic development  and social cohesion. On the one hand, it focuses on social and economic innovation, improvement in the living conditions of its community and processes of social inclusion in urban areas. On the other hand, it focuses on the relationship between social conflict, urban morphology and criminal activities; it also looks into policies for the control of space in relationship with social marginality and its location in the city.

Academic Tutors:

 

Historical Geography

Description:This line of research explores land transformation from a historical perspective: genesis of territorial organization, evolution of territorial limits, implementation of infrastructures and socio-economic evolution of the territories, historical origins of territorial inequalities, landscape changes from history and cartography records.

Academic Tutors:

Description: Cultural heritage, in addition to being protected, has become an important element in local and regional development. The aim is to analyze, from a very broad perspective, the different relationships that are established between this heritage and the economic, social and cultural development of the territories.

Research Line Coordinator: Dr. Joan Ganau Casas joan.ganau@udl.cat

Academic Tutors:

Description: There are basically three lines of research in the field of Archaeology, Prehistory and Ancient History:

  1. The Protohistory of the Catalonian Western Plain in the context of the north-western Mediterranean;
  2. Prehistoric and protohistoric farming and food practices in the western Mediterranean; and
  3. The formation and development of complex societies in the Middle East and the Mediterranean.

Research Line CoordinatorDr. Natàlia Alonso Martínez natalia.alonso@udl.cat

Academic Tutors:

Description: Diverse fields of knowledge associated with historical science converge in this line of research. Prehistory, Archaeology, Ancient History, Medieval History, Modern History, American History, Economic History, Contemporary History plus other subjects connected with historiographic sciences and techniques are all of them endowed with the capacity to carry out an exploration of the present via the analysis of the past. All these areas are equally concerned with the management and conservation of historical and cultural heritage, as well as the processes of construction of collective memory which nowadays society needs in its attempt to achieve a sense of social cohesion.

Research Line CoordinatorDr. Pere Benito Monclús pere.benito@udl.cat

Academic Tutors:

Description: The aim of this line of research is to problematize development as an object of study, analyze its paradigmatic trajectory and offer a vision as broad and detailed as possible of the institutional apparatus of development. The research is focused on the study of verifiable relationships between public authorities, politics and collective action (social movements) in development contexts.

Research Line CoordinatorDr. Víctor Bretón de Zaldivar victor.breton@udl.cat

Academic Tutor: Dr. Albert Roca Álvarez

Description: The diverse research lines that History of Art offers can definitely lead to the writing of an excellent PhD. The University of Lleida (UdL) prioritizes the ones described hereafter, which range from any artistic manifestation, either formal or conceptual, developed in late Antiquity, Romanesque, Gothic, Rennaissance, Baroque, Twentieth-century to the artistic manifestations of the contemporary times. These lines of research are inclusive enough to carry out and successfully finish a good acadèmic exercise that guarantees scientific competence.

Research Line Coordinator: Dr. Ximo Company Climent ximo.company@udl.cat

Academic Tutors:

Description: The line of research in Applied Languages provides advanced training on specific areas of language learning and use in bi- and multilingual contexts and from different scientific and professional perspectives such as linguistics, pyscholinguistics, sociolinguistics, education, translation/interpretation and ICT. 

Research Line CoordinatorDr. Josep Mª Cots Caimons  josepm.cots@udl.cat

Academic Tutors:

Description: The line of research in Applied Languages provides advanced training on specific areas of language learning and use in bi- and multilingual contexts and from different scientific and professional perspectives such as linguistics, pyscholinguistics, sociolinguistics, education, translation/interpretation and ICT. 

Research Line Coordinator: Dr. Josep Mª Cots Caimons  josepm.cots@udl.cat

Academic Tutors:

Description: This line of research aims to study four areas of Catalan and Occitan philology, two related to language and two to literature: on the one hand, Linguistic Heritage and Applied Catalan Linguistics, and on the other, Literary Heritage and Critical Studies. The first three areas give research a practical dimension.

Research Line Coordinator:  Dr. Jordi Malé Pegueroles jordi.male@udl.cat

Academic Tutors:

Description:  Study of mass media from diverse perspectives: discourse analysis, content-based analysis and reception-oriented analysis. This line of research is related to the research papers carried out in the following research group: “Research Group on Audivisual Media Transformations and its Implications in Political, Cultural and Social Development” (TRAMA)

(https://tramaudl.wordpress.com/)

SUBLINES

Media Texts Analysis

Media Texts Analysis of diverse typologies: narrative, persuasive, informative and aesthetic. Analysis Methodology of written, audiovisual and multimedia texts. Analysis of different genres and formats, its evolution and specificity in diverse media.

Reception and Audience Analysis

Study of audiences in mass media. New consumer forms and hàbits. Use of mass media. Effects analysis. Fans and Fan Culture.

Promotion of Cultural and Natural Heritage in Mass Media

Tourism produced by audiovisual fiction. Transmedia and multimèdia strategies aimed at promoting the territory. IT applied to heritage promotion. Heritage documentaries. Research and Assessment Methodology for natural and cultural heritage communication and its effects on tourism. Media Tourism.

Gender and Mass Media

Analysis of the representation of gender roles in mass media written, audiovisual and multimedia reports. Gender equality in mass media. Intersectional perspective (sex, gender, race, ethnicity, class, sexual orientation) in media analysis. History and evolution of gender discourses in mass media.

Mass Media, History and Memory

History of social communication. Mass media as agents of historical change. The representation of history and memory in mass media.

Language and Mass Media Communication

Language uses in mass media communication. Analysis of Language Uses and Language Varieties (diaphasic, diastratic, diatopic) employed in audiovisual media.  Analysis of the representation of languages and speakers in the media. Language ideologies in mass media. Identities and Language in mass media. Counseling studies and standard language models in audiovisual fiction. Construction of meaning, semiotics and multimodality in media.

Analysis of Social Networks

Social networks as communication tools in times of crisis. Political uses of social networks. Methodology for the analysis of social networks.

 

Research line coordinator:  Dr. Jordi Nieto Ferrando jorge.nieto@udl.cat

Members:

SUBLINES

French and Francophone Literature

It focuses on research on literatures in French, literary movements, authors, works; it explores the relationship between context and readership and examines the ethic and aesthetic values of the literary act.

Comparative French Literature and Francophone Literatures

It consists of the analysis of the relationships between francophone literatures with Catalan and/or Spanish literature. It is configured around a transnational and intercultural perspective. It also refers to the relationships between literature and critical thinking, or between literature and other artistic manifestations.

Culture and Society in French and French-Speaking Countries

It examines diverse thematic approaches to cultural, literary and artistic representations from the francophone world, such as multiculturalism, plurilingualism, identity constructions, postcolonial literatures, de-territorialized literatures, immigrant literatures and women’s writing.

Literary Theory and Humanist Theory in the Franchophone World

It includes research related to theoretical constructions and interpretation methodologies of French or francophone origin.

Teaching of French as a Foreign Language

It focuses on the teaching of French as a foreign language and as a specialization language as applied to diverse areas such as language acquisition –both native and non-native-, bilingualism, multilingualism, the teaching of communicative, cultural, intercultural and literary competences and/or the teaching of specialization languages (lexicology, lexicography and multilingual terminology)

French Linguistics

This line of research encompasses all the specific manifestations and all the disciplines related to the linguistic study of the French language, from both a diachronic and synchronic perspective.

 

Research Line Coordinator: Dr. Carme Figuerola Cabrol carme.figuerola@udl.cat

Academic Tutors:

SUBLINES

History of the Spanish language

It deepens knowledge of the Spanish language as a system that is constituted through change and that survives thanks to change. The transformation process is studied from the documentation of all periods, also including onomastics and toponymy as a source of documentation.

Relationship between language, thought, culture and society

It analyses the impact that the social and cultural features of Spanish-speaking communities have on the structure and use of the Spanish language, and vice versa, as well as the mutual influence between language and thought.

Teaching Spanish as a foreign language or second language

It studies the acquisition process of the Spanish language and Hispanic culture in a context of teaching-learning foreign languages or second languages, including teaching immigrants, with special emphasis on intercultural relationships and on teaching strategies.

Spanish and Latin American Literature

It involves the study of the literature written in Spanish from different eras with different critical methodologies. Themes and forms, tradition and innovation, aesthetic and literary currents, influences and diffusion, literary history. Editing of texts and textual criticism, etc

Lesbian, gay, trans and queer studies

It investigates the cultural representations of "sexual minorities" in Spain and Latin America throughout diverse time periods by linking political changes and historical evolution with artistic-literary productions in an attempt to assess whether cultural representations can be fully valued as mirrors of social and political changes.

 

Responsible: Dr. Javier Terrado Pablo  Javier.terrado@udl.cat

Members:

Description: This line of research proposes the study of, as feasible Doctorate arguments, the main thematic fields that configure Greek Philology and Latin Philology, paying special attention to Classical Mythology (or comparative) and to the prosoponimia and other aspects related to the history and survival of ancient literary genres. Some sub-lines could be Greek Tragedy and Roman Comedy (or Greco-Latin Theatre, in general), Greek Hellenistic poetry, classical tradition, Classical Rhetoric and Medieval Latin Philology. Another sub-line to take into consideration is lexicography (etymological studies) and other aspects associated with both Greek and Latin Linguistics.

Research Line Coordinator:  Dr. Matías López López matias.lopez@udl.cat

Academic Tutors:

Indexing of theses articles by compendium of the PhD Programme de Doctorat in Territory, Heritage and Culture

Of the articles published or accepted, at least two must be published in journals that occupy relevant positions (quartile 1, 2 and 3) in the Science edition or the Social Science edition of the Journal Montmrern Reports. Likewise, journals that occupy these same quartiles in the Scimago Journal Rank according to the Suject Category or the journals contained in databases such as Science Citation Index (SCI), Social Science Gelin Index (SSCI), Arts & Humanities Gelin Index (A&HCI), Scopus or the Carhus plus lists (A or B) are considered.

A letter from the thesis supervisor must be submitted showing the situation of each of the articles (published or accepted) and the impact index of each of the articles that are part of the thesis.

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